SEJJIDI SUAD MUTEKIJA

Posjetite moje blogove: 1. http://kuranjelijek.blogger.ba/; 2. https://sejjidisuadmutekija.blogspot.ba/

14.10.2010.

SVE MEHDIJE DO DANAS ILI OD KERBELE PA DO DANAS 1. Dio

Uvijek se u drustvenom zivotu desavale situacije kada su norme i ustaljeni red bili poremeceni. Neke novo nastale situacije, sukobi, misljenja, pa i ljudi, gordijevi cvorovi, koji su bili nerjesivi u postojecim zakonima, obicajima, pa cak u vjerskim normama ili su pak, izmicale rjesenjima koje je nudila religija. U takvim situacijama, ljudi su pocinjali vjerovati u rjesenja nekim cudom ili pak licnoscu, koja bi to rijesila. Vjernici se obracaju Bogu, cak i kad cvrsto vjeruju, ipak konkretno ocekuju, jer su na ovom svijetu, pa im pomoc stize konkretno, jer su i ljudi konkretni, fizicki postojeci. Istinski primjer je jednog nevino optuzenog, zatvorenika, koji je kao vjernik trazio Boziju pomoc dokaza istine. I pomoc je stigla, molba ( dova ) uslisana konkretno preko drugog zatvorenika koji je dosavsi u istu celiju demantovao optuzbu nevinog, sto ga je oslobodilo. Vjerujemo, da drugi zatvorenik, nije slucajno dosao,bas u tu celiju.

Tako, od davno, postoji fenomen iscekivanja spasitelja, kod Hriscana postoji vjerovanje da ce prozivjeti spasitelj. Jos iz predhriscansko doba, recimo u Velsu ( UK ) ,i Bretanji u Francuskoj, postoji sve do danas vjerovanje u dolazak nekog spasitelja.

Taj fenomen  postiji i kod muslimana. Pra- pocetak toga je Kerbela.

Nakon bitke na Kerbeli ( 61, God. po H.) uzdrmana je islamska drzava. Vec je bila postrana, zavladala je anarhija, nered,stega monarhije koja je uspostavljena jos ranije iz vremena ratova Muavije, nastali su politicki problemi, razlicita opredjeljenja, neredi i pobune. Jos nije bio uredjen fikh ( kodeks primjene vjerskih propisa sa upustvima ) pa je " ulema resmi ", tj. sluzbena ulema koju je ranije uveo kroz skolovanje i postavljanje ranije Muavija, a na drugoj strani pripadnici Siati Alij uz koju je dugo vremena bila Mekka i  Medina nastojala je nastavak imameta i vodjenje vjerskog zivota preko ulemai rasihun tj, uleme sa epigrejom od H. Alije r. a. Ekonomska, politicka i vojna premoc.... najvecim dijelom, bila je na strani novih halifa.

Kako se Mekka i Medina nakon Kerbele, suprostavljala novim halifama iz Damaska, a kako su vazne za vladare, Damask je pokusavao obilatom brigom, zadobiti njihove stanovnike. Obilato saljuci pomoc, zeljeli su zadobiti solidarnost. Kako to nije pomoglo,konacno Abasovicki halifa je ratom izborio umirenje, pa je recimo samih Medinelija u tim borbama poginulo oko 5000 ljudi. U takvoj situaciji, ljudi vjernici uz dove i uzdanje u Boga, ocekivali su nekoga ko bi te probleme rijesio, ocekivali su Mehdiju Murteza-a. Mehdiul znaci gramaticki onaj koji umije, ko ji je prakticno znan, dakle onoga ko bi rijesio te dunjalucke, politicke,ekonomske probleme, a da ne vrsi vjerske reforme. Dakle, Mehdiul Murtezaa znaci vodja - voditelj, koji je upucen.

Prvi takav koji je bio uslovno receno mehdija bio je Muhammed Hanife. Nije on sebe proglasio mehdijom, nego njegov, da kazemo, adjutant. Ali to ce mo reci kasnije. Poslije pogibije Hazreti Huseina r. a. svi sljedbenici Siati Ali stranke ( buduci uskoro Sije ) slozili su se da imam treba da bude nasljednik H. Alije r. a. znajuci sta je sve Muhammed a. s. za njega rekao : " Ko voli Aliju, voli i mene. Ko je protiv Alije protiv mene je. On je vrata znanja ". Na oprosnom hadzdzu medjusobno su ucinili bej"at.". Ali su se podijelili u misljenju o licnosti nasljednika imameta. 

Jedni su bili za to da treba biti iz ehlibejtske loze, a drugi da je od Hazreti Alije. A Muhamed Hanife, bio je sin H. Alije r.a.  brat H. Huseina, samo od druge zene, a ne od H. Fatime. Jedan dobar poznavalac, sada siizma u stvari, Hazreti Alijinog r.a. vladanja i postavki, po imenu El Muhtar, ucinio je pokusaj pomirenja ovih dviju struja.

Otisao je u Kjofu i poceo propagirati da se Muhamed Hanifa izabere za Mehdijul Murtezaa, ako ne i za imama ili samo samo za mehdijul murteza-a. Muhamed Hanifa je bio odlican poznavalac, radeci uz oca Hazreti Aliju, posebno do ratova na admistrativnno dunjaluckim politickim stvarima. Cak neki misle, da je ucesnik u pomoci pisanja " nedzdubelage ". Tako je El Muhtar proglasio Muhameda Hanifu, bolje reci nazvao Mehdijom, dakle reformatorom dunjaluckih stvari, a o vjerskim propisima koji su se znali nije bilo ni govora.

Ali ojacana dinastijska vlast halife, smjena generacija ashaba, prostranost drzave, podijeljenost, dovela je do neuspjeha El Muhtarove misije, pa se konacno Siati Ali formira u Sije, ostajuci vezani za Ehlibejtske imame, dok na drugoj strani halife angazuju pravnike, koji rade fikh- kodeks primjene propisa Kur*ana, hadisa, po kojem se pocinje odvijati vjerski zivot, a drustveni i drzavni, ciji realizatori postaju ulemai-resmi, te pravne skole bivaju nazivane meshebima. Ovim je donekle smiren odnos, jer halife tolerisu i izrazavaju izvjesni pijetet ehlibejtskim sada nazvanim Siitskim imamima, svakako radi svoga mira tolerisuci njihov nacin primjene prakse islama. Nakon formiranja svojih mesheba, ali uvijek pribojavajuci se simpatija naroda koja se krila kroz vjerovanje, bojeci se za vlast. Zato su ih progonili, hapsili, ubijali, pa cak vrsili i atentate, kao sto je,recimo, osmi imam Aliju Riza otrovan. Hazreti Hasan otrovan, ali ovi imami su posebna tema.

H. Alija je nastavio djelo H. Omera r.a. u dunjaluckim poslovima. Ali su ga omeli ratovi. On je uveo limit, plafon imovine, zemljisnu rentu ( " zemlja pripada onome ko je obradjuje "),pravo na zirat, prosirenu reprodukciju, penzioni sistem, nacin izbora ljudi u vlast ( mudiri - cinovnici ),sudstvo, rukovodjenje vojskom i drugo.

Imami su zivjeli u raznim mjestima, Kjofa, Bagdadu, Samari, Nedjefu, Medini, sto se zna po mezarima i    turbetima, a sto potvrdjuje odnos vlasti prema njima. Period siitski imama trajao je do 266. godine po Hidzri, dakle 205. godina racunajuci od Kerbele ( 266- 61 ). U tom periodu, izredalo se 12 imama, odnosno, od Kerbele 9. i zavrsava se sa dvanestim imamom Muhamed Mehdi, sinom imama Hasan Askeri. Oni su potomci loze od Hazreti Huseina r.a. Muhamed Mehdi sin imama Hasan Askeri, rodjen je u petak, sredinom Sabana, 255 godine po Hidzri.On je nestao 266.Godine, dakle u 11. Godini. Njegov nestanak, je koliko misteriozan, toliko i realan, jer su monarsi u vjecitom strahu za vlast, nastojali da nestane ove loze sto potvrdjuje spisak od 13 muske djece ehlibejtskih imama, djece koja su ubijana. Najmladjem je 40 dana, a najstarijem 7 godine. No, kako su imami imali vise djece, prezivjeli najstariji sin imama, nasljedjivao je polozaj od oca. Uradjen je i fikh po sitskoj razradi, najveca ulema dozvoljava da se nazove varisi mehdi tj. kazivaci onoga sto bi kazivao imam Mehdi. Uzgred, a za posebno razmisljanje je napomenuti, da smo mi 22 na 23 Generaciju od Hidzre, odnosno 20 ili 21, Od Kerbele, Ehlibejtska loza se zna i ima familija koje  istinski posjeduju sinsilu ( genetsko stablo ) porijekla odnosno potomstva od Ehlibejtskih imama i dalje do Resullaha s.a.v.s. , Allah sve moze I zna. On salje obnovitelje kad hoce, kome trebaju i kad trebaju. A vrijeme potrebe, I ljudima kojima treba obnovitelj bolje receno usmjerivac je stalno od Kerbele, pa do danas, sto lijepo govori jedna siitska parola " Cijeli svijet je Kerbela, svaki dan je asura ". Ali bolje ce biti reci nesto na kraju : Sta da ja odnosno mi cinimo okrenuti sebi ?

Sva ta zbivanja od Kerbele, a posebno nestankom posljednjeg imama dovela su do raznih interpretacija, poimanja i shvatanja, pa i pojava novih reformatora, koji sebe nazivaju Mehdijom.

Prvi koji se proglasio Mehdijom, bio je Abdullah ibni Sebe, jevrejski svjestenik, koji je presao na Islam. On je najprije ustvrdio da je H. Alija ziv, da je u njemu posebna bozanska snaga, da nije umro, da ce doci i zavest pravdu i red. Uveo je pojam Mehdije koji se ceka, jer je kasnije tvrdio da ce doci Mehdija pred kraj svijeta, da bi na kraju, sebe proglasio Mehdijom. Na kraju je nestao u nekom " podrumu " pa su neki poceli dezurati, dozivavajuci ga da se vrati. Tako je dao ideju mnogim ludama i lazovima da se jave kao mehdije, ali sada protezuci sadrzaj na vjeru, ne na dunjalucke probleme, kao sto je trebao biti Muhamed Hanifa.

Drugi se ubrzo pojavio Muhamed ibni Abdulah iz Hidzdza. On je tvrdio da je potomak Hazreti Hasana, da je Mehdija. Ali veoma kratko je to trajalo, jer su njega vojnici halife Mensura uhvatili i pogubili.

Treci se pojavio u Sjevernoj Africi, izvjesni Ibni Tuner. On se proglasio mehdijom, a plasirao se pricom o cudima i ponasanjem. Tvrdio je da zna razna cuda, izmedju ostalog da je u snu naucio Kur ' an napamet, ponosan sto je boemski ; prljav, otrcan, neugledan, sav u zakrpama, bez kontakta sa ljudima, glumeci duhovnjaka. No , to nije trajalo bas dugo, a ostao je u lokalnim okvirima svojim djelovanjem.

Ovo su bili, da nazovemo, rane mehdije. Nastaje jedno zatisje u periodu uspona ratnih uspjeha, sirenja islama, naucnih dostignuca muslimana, posebno Arapa, ali se i blizi pad Spanije, kolonijalizam, slabljenje Turske. Kolonizatori Englezi, poznavali su pojam spasitelja, kod sebe u Velsu, pa su spoznali da se i kod Muslimana nalazi nesto slicno ( Mehdija koji se ceka ). To ce obilatno iskoristiti pa se pojavljuju novi reformatori tesko prozirnog, ali ipak prozirnog uticaja sto doseze sve do nasih dana. Pojavio se 1780.god. na tlu bivse Otomanske Turske, Mehdija Mensur. Nakon zatisja od pojave ranijih mehdija, vrlo brzo se procuo sve do Zapadne Afrike i na Zapadu je dobio stotine hiljada pristasa. tumaceci olaksice, zadobio je pristase i najprije je sa njima poveo rat sa Rusima, i pobjedio ruse. Tako je zadobio postovanje vec oslabljene Porte i veliku podrsku. Mnoge hriscane je preveo na islam, posebno prve iz zapadnih zemalja. Uz blagonaklonost Porte uvukao je zapadnjake u Tursku, sugerisuci uspjesno zapadni uticaj u formiranju mlade burzuazije u Turskoj, sto ce dati samima sultanima ideju reformi. Da je to tacno govori to sto je Fridrih Veliki rekao da je buducnost Porte u Mensurovim rukama i zavisi kako ce njegov pokret uspjeti. Znaci, bio je velika nada Zapadu, a ne muslimanima, jer znamo da to vrijeme, vrijeme teznje ekspanzije prema Istoku, koja je pocela jos 1697. Godine sa Princ Eugenom Savojskim. " Naprijed ka Istoku ", pisalo je na spomeniku Eugenu u Jajce kasarni u Sarajevu. Srusen 1922.godine.

Slijedeci veoma poznat mehdija, bio je Muhamed Ahmed el Mehdi u Sudanu 1881. Godine. On je bio veoma dobro krenuo pravim putem. Organizovao je ustanak protiv Engleza. Oslobodio Sudan, zavladao, izvojevao sjajnu pobjedu. Zacudjujucu snagu vojske je imao, genijalni vojskovodja, usao do danas u vojne encikopledije a njegovi vojnici u istoriju vrhunskih vojski. Nakon oslobodjenja, svrgnuti guverner Kraljevine Engleske u Sudanu, Sir Redzinald napisao je knjigu " Mac i oganj Sudana ",u kojoj je opisao sve o El Mehdiju. Ovdje je izgleda djavo imao ulogu.

Nakon svih uspjeha i slobode, proglasio se Mehdijom, ni manje ni vise nego da je direktni sin imama Hasana  Askerije, koji je opet bio skriven 10 stoljeca, pa je dosao uda oslobodi Sudan. Ali sto narod kaze, ima Boga. Upravo kad se 1902. zavrsio Burski rat, mladi ambiciozni kapetan Winston Cherchil krenu s juga Juzne Afrike na Sudan u rat, kako ga je on nazvao u svojim memoarima " RAT SA DERVISIMA ", te osvojio ponovo Sudan, koji je postao kolonija. Tom prilikom poginulo je oko 25000 Mehdijinih vojnika. Nije na odmet spomenuti da je tada prvi put u istoriji usao tj. upotrebljen mitraljez u direktnoj borbi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SEJJIDI SUAD MUTEKIJA
<< 10/2010 >>
nedponutosricetpetsub
0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

KONTAKT
Javite nam se putem E-mail adrese: sokak57@gmail.com ili putem privatne poruke.

Sadrzaj postova :
1. Ilmihal za svakog muslimana i muslimanku
2. Hudba hazreti Alije
3. Islamska uljudnost
4. Prinsipi tolerancije u islamu
5. Podsjednik u kurbanu
6. Sjecanje na umrle ibadetom 1,2,3 dio
7. Muradi bismile
8. Ilahije
9. Dani u sedmici
10. Sest vidova vjerskog ekstremizma

Sadrzaj postova :
11. Zikr I Irsad 1.i 2. dio
12. Asure.
13. Rifaiski Tarikat u Sarajevu
14. Kijam zikr u Naksibendijskim tekijama
15. Bektasijski Tarikat u Sarajevu
16. Sve Mehdije do danas ili od Kerbele do danas 1. i 2. dio
17. Kako je u nasoj Bosni ?


BROJAČ POSJETA
90958

Powered by Blogger.ba