beats by dre cheap

A KAKO JE U NASOJ BOSNI ? 3. DIO

 

 Bosna i Hercegovina i sire Balkan bio je postedjen ovakvih pokreta i ucenja. Stara Turska je imala ovih problema dok se prostirala na Bliski  i Srednji Istok ali njen zapadni Balkan i uza  Turska kakva je danas , bili su zaobidjeni.

Sami Turci su narod koji je cvrst u vjeri i bili su relativno bar vjerski prosvjeceniji pa bi djelovanje islo teze. Oni su jedini narod u istoriji koji nisu nikad  imali idolopoklonicku vjeru ( kipove, ikone i slicno ). Pripadali su blagoj verziji samanizma isto tako dosta blagim panteizmom i setisizmom. Moglo bi se reci bili su kao neki samanski jeretici.

Primili su Islam bez prolaza kroz judeizam i hricanstvo. Moglo bi se  reci to im je prva i stalna vjera. Taj prijem se desio u vrijeme uspona islama, zatisja od pojave reformatora " spasitelja ", ovako 1780 godine.  do pojave Mensura. Preuzimajuci halifat postali su voditelji u muslimanskom svijetu tada, imali jaku drzavu, vjersko skolstvo, ulemu, dobru drzavnu organizaciju i administraciju, vakufe - zaduzbine ; veoma jaku ekonomsku podlogu vjerskog zivljenja i rada, a pored ukinutog idstihada ipak su imali razrijedjene propise upustva ( fetve ) koje su bile zakonska prepreka ( administrativno politicke ) djelovanju svakoga ko bi destruktivno djelovao.Posebno je fenomen Turske to sto je imala jako razvijene sufiske radove ( tarikat ) koji su vezivali ljude za istine islama i cuvali islam kroz razne oblike odgoja a to ucenje uvazava razlicitost mentaliteta, pogleda, osjecsnja, mogucnosti i drugo, uvijek na prikladan nacin ne narusavajuci osnovne postavke islama ( seriat, fikske odredbe,i drugo ) nego razradjujuce metode primjene.

Nije niko kao tesavufski ( sufiski ) ucenjaci u vrijeme Sedzlucke i kasnije Osmanske Turske nije bolje objedinio egzotericko i ezotericko ucenje islama,sunijsko i elemente sitskog ucenja filtriranog kroz seriatsko pravne norme ne oskrnavljujuci postavke Kua'ana, hadisa,odredbi, naredbi, zabrana i slicno.Cak je i sam imam Homeini r.a. govoreci o deformacijama kroz istoriju islama i ako osudjuje  neke postupke sultana rekao da se  Turska po najvise sacuvala od deformacija zahvaljujuci kako on kaze ; citat : " progesivnim i pozitivnim grupama i pojedincima " i njihovim hanikahima ".

U pojasnjenju je dato da se to odnodsi na sufiske skupine i hanikahe. Zna se da su sufiski prvaci imali mogucnost i autoritet da sultanu ukazu na gresku, usmjere, opomenu, pa su sultani morali neka pitanja i odluke donositi uvazavajuci stav sufiski prvaka a i drugih ucenjaka.

 Tek nakon dva rata ( I i II gog ) nasa ulema pocela je kroz casopise informisati clancima nas svijet o ovim pokretima i ucenjima.

Mozda bi neko rekao ovo je daleka istorija, nekorisno pisanje i znanje ali nije. U savremenom kosmaru je isto potiraju se price o smaku svijeta,dolaskom " Mehdije " velica se nekakav  "progres", na veliko se izdaju knjige, pune se glave ogromnim kvantitetom znanja, a narod kaze : " Baska znanje a baska pamet " a pameti nedostaje. Narodna je ona : " Puna glava naglavicke tone ". Nema knjige u kojoj nije  vjesto neprimjetno ubacen " virus " koji se ne zaboravlja a oko koga ce se voditi zucna diskusija, rasprava i zabavna danguba.

Ako postoji besmislenost ovog pisanja, ono je u tome sto nema u svijetu institucije koja izucava vremenske i pokrajnske uslove i savremene oblike globalizaciskih udara, i dalje se uce samo istituciske postavke, dogme, pravne postavke koje je nemoguce primjeniti i tako kao sto u umjetnosti ima lar purlalizma - umjetnost radi umjetnosti tako i znanja postaju lar purlaristicka - znanje radi znanja.

Hazreti Ali r.a. u svojoj spoznaji kroz znanje na kraju kaze : Trazite na dovi da Vam Allah dz.s. podari razbor ( a ne znanje ) da shvatite prilike dana koji sutra dolazi.  " Jer nije isti kao danasnji".

Nije, li ovo dialekticka misao ? a dialektiku nesmijes spomenuti pred " ucenim ".

 

        S.  S.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SEJJIDI SUAD MUTEKIJA
http://sejjidsuadmutekija.blogger.ba
19/10/2010 16:52